Snook

om mig och mitt snurriga liv med barn, ADHD, EDS, hjärtfel, ångest, crohns, psoriasis....

Försäkringskassan...*suck*

Kategori: Allmänt

ja.. 17 augusti fick jag hem ett brev med ett beslut på min rätt till merkostnadsersättning.. jag skickade in den första ansökan i september 2021.... efter detta beslut så skulle det ta MAX 14 dagar till utbetalning...
 
 
jag har försökt ringa Caroline Elgh för att få svar på var ersättningen tagit vägen, men hon kunde inte svar på det. Jag har då försökt ringa andra som varit involverade i beslutet men alla nummer har upphört och personerna har slutat. Har pratat med kundservice 7 gånger varav 3 av dom har dom lämnat meddelande till handläggaren att hen skall återkoppla till mig, dom har då 48 timmar på sig att ringa upp.. men tror ni någon ringt? NEJ!
har kontaktat huvudkontoret men får inget svar av dom heller.. kundservice säger att ärendet ligger på någon kvalitetssäkring, men där verkar det ha fastnat då jag fått det svaret i 5 veckor. 
maxtid till utbetalning från 17/8 skulle vara 14 dagar.. men jag har fortfarande inget på kontot.. 
någon som vet var man vänder sig med detta??? Dethär är mycket pengar som jag igger ute med varje månad och nu sitter jag med 34 kr på kontot, inte särskilt kul..
 
SVINTDYRT att tanka för att kunna åka till jobbet (nästan 29 kr/liter för diesel nu), SVINDYRT med mat, SVINDYRT med färdtjänst för att inte tala om elen, den har inte blivit jätte kännbar än men ser verkligen inte fram emot vintern, hur 17 ska man få ihop det??!! Var vänder man sig när pengarna inte kommer räcka?? Jag är ju långt ifrån ensam med att ställas inför detta problem i vinter, sjukt kännbart som ensamstående. Jag är fortfarande sjukskriven 50% och det verkar bli så några månader till pga mitt mående och allt kring Emelina och det som hör därtill, jag har likasom slut på ork/energi/driv..