Snook

om mig och mitt snurriga liv med barn, ADHD, EDS, hjärtfel, ångest, crohns, psoriasis....

jobbig tid

Kategori: ADHD, Allmänt, IF, intellektuell funktionsnedsättning

ja.. det är så jag summerar senaste månaderna. 
Orken är totalt slut, både jobbet och hemmalivet suger musten ur mig. 
jobbet.. jag blev sjukskriven på 25% i april, men det hjälte inte så i början på maj gick jag hem på heltid. 
Jag är till en början sjukskriven 100% till 7/8, sen är tanken att jag ska börja komma igång igen. 
Denna resa har även lett till att jag fått börja med anti-depp medicin. 
Det har börjat vända, men det är långt kvar till att fungera optimalt igen. 
Minsta lilla suger musten ur mig, jag blit TOTALT däckad av minsta lilla sociala umgänge, men jag vill ändå träffa folk och mina vänner ger mig kraft.
Känns som jag skulle kunna sova dygnet runt. 
Och försäkringskassan är ju experter på att sparka på dom som ligger.. att försöka leva på ca 60% av sin inkomst, ensam med två barn gör det sjukt svårt, ångesten kring det är enorm, och dom har gett avslag på merkostnadsersättning för slitage i hemmet, allt som kastas sönder/klipps sönder, extra tvätt och taxiresor osv för Emelina. Att leva med ett barn som har IF och svår ADHD är inte enkelt, det är extremt kämpigt på alla plan. Kan inte något bara få fungera då? Hur mycket ska funkisföräldrar orka? 
Vad i samhäller är anpassat för att hjälpa och underlätta för oss så vi kan få orka? 
Det jobbigaste just nu är Emelinas extrema energi och sysselsättningsbehov, otroligt kort uthållighet vid aktiviteter och hon drar fram PRECIS ALLT hela tiden och det går galet fort och min ork fixar verkligen inte att städa jämt. Jag skäms för att släppa in folk hos oss oanmält då det bokstavligen ser ut som en bomb slagit ner här för det mesta, alltså var fixar man orken till detta? 
Jag har fastnat i någon slags igångsättningsproblematik och har sjukt svårt att komma mig för att ta tag i att göra saker på dagarna, tips på hur jag ska få ihop livet igen?
Känner mig så sjukt ensam.
Möte med en LSS handläggare den 29e iaf, hoppas det ger något ljus i hjälpsökandet. 
Finns det någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig att söka pengar från fonder? Någon som har koll på sånt eller tycket det är kul? Jag ligger på minus på alla plan, ekonomiskt och orken och motivationen, så vill ha hjälp och inte bara tips för jag orkar inte greja själv tyvärr.
Jag bryter ofta ihop och bara gråter för nån liten grej som får bägaren att rinna över, hur lätt som helst och sån vill jag inte vara.