Snook

om mig och mitt snurriga liv med barn, ADHD, EDS, hjärtfel, ångest, crohns, psoriasis....

Färdtjänst

Kategori: Allmänt

Ja nu kommer en liten sanning om hur det är att behöva färdtjänst, minsta lilla grej är ett STORT projekt för vårdnadshavaren. 
Denna info finna på fakturorna som jag får varje månad:
 
 
Så utifrån detta så ser jag att jag fått fakturerat en resa den 7/6 som var en skolresa, alltså inget jag skall betala. Och utifrån informationen på fakturan så står det ju "Upplysning, Kollektivtrafik växel: 0243-318000" velket jag bestämmer mig för att ringa om detta fel såklart. Men först ringer jag beställningscentralen för att dubbelkolla adresser och vem som bokat så att jag vet att jag lämnar de rätta uppgifterna. Beställningscentralen säger även att dom kan koppla mig till den som har hand om detta och det vill jag ju att dom gör då såklart. Jag blir kopplad och satt i telefonkö, kommer fram och hon som svarar säger att dom ej kan göra något åt detta, jag övertalar henne att dubbelkolla med sina kollegor och det gör hon men dom kan inget göra. Så vi avslutar samtalet och jag ringer numret på fakturan... en dam svarar och hon låter otroligt irriteradoch svarar mig "du har alldeles nyss pratat med min kollega och hon förklarade tydligt att vi ej kan hjälpa dig med detta" då svarar jag "ja det gjorde hon, men jag kunde ju inte veta att detta var det nummer som beställningscentralen kopplade mig till, eller hur??" och damen svarar: "nähe ok, men vad tror du nu att jag ska kunna göra då?" 
i detta läge ligger mina tårar på gränsen till att rinna ner för kinderna, jag är så himla arg och ledsen och frustrerad och förklarar att det är detta nummer som står för upplysningar på fakturan och jag frågar var jag då ska vända mig om det inte är de kontaktiuppgifter jag fått som jag skall använda..
Jag fick ett nytt nummer, men det gick bara att ringa mellan 10-12 på vardagar så jag får vänta till idag med att ringa det. Jag ringde det nummret och den jag då fick prata med talade om att hon ej kunde reglera detta.... GAAAAHHHHH!!!!! jag frågar då hur jag ska göra och förklarar gårdagens krångel.. då säger hon att  hon kan skicka det vidare till en handläggare så får denne återkomma till mig. Fick en återkoppling många timmar senare från nån som ej heller kunde ändra detta men hon skulle lyfta med nån ytterligare handläggare på ekomomi-avdelningen att dom får korrigera detta på nästkommande faktura....
 
Så vad vill jag med detta? Jo jag vill upplysa om hur krångligt ALLT är inom LSS och allt som hör där till. Och enligt FK så är detta inget merjobb?!?! Nää, alla med barn har ju dessa krångel.....
 
Aja, nu till något kul, jag har köpt en app, en app som på 9 veckor skall hjälpa mig till att klara av att springa/jogga 5 km, och jag har klarat första veckan galant :D
 
 
Har även spelat Padel nu en tid regelbundet och det är hur kul som helst. Så för dig som inte testat det än, gör det!!!! :D