Snook

om mig och mitt snurriga liv med barn, ADHD, EDS, hjärtfel, ångest, crohns, psoriasis....

Midsommar på jobbet

Kategori: Allmänt

 
 
ja, jag inleder med det, midsommar på jobbet! Jag och några till ur personalstyrkan på jobbetfick med oss 4 pensionärer på å dansa kring stången idag när bäsna spelmanslag kom på besök till vårt firande, å herregud va vi skrattade!! Kände oss urfåniga, ett gäng BARA vuxna som leker kring en liten midsommarstång, haha!! Men det var så härligt i hjärtat att se alla leenden från pensionärerna!
 
Och i måndags var jag på möte på soc, har nu fått kontaktfamilj klart och godkänt för Emelina!! ÄNTLIGEN!!!
5 dygn per månad! Ska bli så himla underbart! Aline ska ÄNTLIGEN få sin efterlängtade kvalitetstid! Och JAG ska få EGENTID! Fatta va underbart!! JAG kommer kunna gå ut med vänner en kväll eller gå på bio eller vad som helst!!
Jag ska äntligen få regelbunden tankning av mina batterier! Det behövs för barnens skull!!
Snart är det semester! Då blir det en tur till min älskade saknade kusin Pernilla, vi ska göra Parken Zoo i dagarna 2 och sen har Aline beställt en Ullaredsresa med en kompis efter det, jag och Emelina får hitta på något annat den tiden för att shoppa med henne i den folkmängden kommer inte att gå.. :P så någon som vet något annar mysigt där i krokarna som jag och Emelina kan göra?
 
Något annat som gnager i mig är mina impulser när det kommer till känslor, saker som känns har jag så himla jobbigt med, när någon kommer och ändrar i mina planer så får jag en hemsk ångest, det är som att hela världen rasar.. Sist var det att Aline inte kunde komma hem från sin pappa, för han inte hjälpte henne att hålla koll på tiden och jag kunde inte nå henne för hon hade ingen mobil på sig.. paniken i mig var då så sjukt jobbig och jag grät och kunde inte riktigt tygla mig.. 
uscha!
Hoppas det flyter på i sommar! Förra sommaren var fruktansvärt jobbig, jag fixar liksom inte ett liv utan rutiner eller att det man bestämt följs. 
 
Midsommar da.. funderar på att ev åka till orsa med Emelina, men har inte riktigt bestämt mig.. Aline blir hos sin pappa iaf och jag jobbar ju på lördag så vette 17 vad vi ska hitta på.. nån som vill umgås???