Snook

om mig och mitt snurriga liv med barn, ADHD, EDS, hjärtfel, ångest, crohns, psoriasis....

Diagnos...

Kategori: Allmänt, intellektuell funktionsnedsättning

 
 
 
...medelsvår intellektuell funktionsnedsättning.. en miljon tankar... 
Hur kommer livet bli? Hur ska jag orka? Om jag inte hittar dagtidsjobb? Emelina KRÄVER regelbundenhet och strikta rutiner för att fungera, men hur får jag till det då jag jobbar kvällar?? Helger? Det kommer bli mer påtagligt för henne, det har ju gått jätte bra fram till nu efter sommaren. 
Och ekonomin när hon inte orkar så jag måste vabba? 
Kommer det alltid vara medelsvår IF? Kan det ändras under åren och bli lindrig?
LSS.. vad innebär det när hon är så liten? Ekonomiska bidrag till aktiviteter? Till hjälpmedel? 
Åhh herregud va frågor och funderingar.. 
Det bara snurrar i huvudet.. 
Även om jag förstått att det varit något innan så var jag dock säker på att det var ADHD hon har, men icke.. medelsvår IF med hyperaktivitet har hon. 
Testerna visade att hon ligger som en 2-3 åring intellektuellt. 
Dagtidsjobb sökes!! Mottager alla tips!!!!! 
Det känns som jag brakat totalt nu.. men jag tror det lättar bara jag får smälta detta lite.. jag fick besked i Måndags och varit i Ullared till nu så jag har liksom bara kopplat bort det och nu kom rektionen, nu här jag satt hemma och pustade ut i soffan hemma.
Så himla skönt att jag har semester alla helger nu i två månader, mindre nattistid!!
 
Jaja.. torka tårarna och göra kväller nu.. ny dag med nya utmaningar imorron.. 
 
 
Tur hon är så glad så ofta! Det ger verkligen energi till batterierna!!!