Snook

om mig och mitt snurriga liv med barn, ADHD, EDS, hjärtfel, ångest, crohns, psoriasis....

LYCKA

Kategori: ADHD, Försäkringskassan, IF, intellektuell funktionsnedsättning

JAG FICK RÄTT!! 
Proceduren har varit LÅNG, ett år från första papperet skickades in till idag då jag fick ett preliminärt beslut på BEVILJAD merkostnadsersättning på min överklagar på omprövning.. 
 
Skickade in ansökan 15 September 2021
Samtal i Januari och fick komplettera med bilagor 19/1. 
Fick avslag i ett beslutsförslag Mars som jag inte godtog så jag kompletterade med ytterligare uppgifter 28e Mars men fick avslag i Maj. 
Begärde då en omprövning den 25e Maj av det beslutet och idag fick jag brev om att jag blir beviljad merkostnadsersättning. 
Men vilket sjukt onödigt merjobb!
Undra hur många timmar detta tagit för mig? MASSOR, och sen tycker fk att särskilda behov inte är något merjobb utan det ingår i normalt vårdnadshavaransvar....
Men jag är sjukt glad att jag inte gav upp utan stod fast vid vad jag anser att jag har rätt till! 
En knäpp på näsan på försäkringskassan som fick göra en ny NOGRANNARE bedömning och inse att dom bedömt fel!
Hejja mig!!!!