Snook

om mig och mitt snurriga liv med barn, ADHD, EDS, hjärtfel, ångest, crohns, psoriasis....

Isolering....

Kategori: ADHD, Allmänt, IF, intellektuell funktionsnedsättning

...ja, det är så det känns mer och mer. 
Emelina blir allt med okontrollerad bland folk. Hon klarar inte at att leka med andra, det är bara ständigt bråk och tjat, skrik och grin.
Jag orkar verkligen inte, va på ett kalas nyligen, fick fika fort och sen åka hem. 
 
Hon klarar inte av kyrkan längre heller, hon blir allt mer otålig och svår att hantera. Förra söndagen fick vi åka hem innan fikat och igår tog jag inte ens med henne dit. 
Varit till mina föräldrar några gånger nu senaste tiden, och då har andra barn varit där och då blir det ohållbart. 
Hon säger ofta att hon saknar mormor, saknar morfar, saknar farmor och pappa osv. Jag tror hon känner av att de andra barnen är där mer, att dom får betydligt mkt kortare dagar på förskolan än henne osv, klart det blir jobbigt för henne då hon åker till förskolan 11 ena dagen och är kvar till 16.30 dagen därpå och det händer att hon då ser när mormor och morfar hämtar nån av kusinerna, då får hon utbrott även på förskolan.
Usch, dåligt samvete!! 
Att sitt barn bor på förskolan ibland 1,5 dygn i sträck är inte roligt alls, det tär på psyket.
 
På lördag är det kalas för en kusin, som vi fått lov att tacka nej till.
Julen da? Jo det lutar åt att vi får vara ensamma hemma bara för fridens skull.
Jag som verkligen vill umgås med folk, jag klarar inte denna påtvingade isolering!!
 
Imorron får Emelina hem en kompis, det känns mer värt än guld!
Hon blev så glad över det.
Hon vill ju leka med andra, men något gör det väldigt svårt i samspelet, riktigt tungt! Och det spelar ingen roll hur mkt vi förbereder med bilder osv.
 
Och haft möte på förskolan idag, så många beslut bara inför skolstart (f-klass). Skit svårt att veta hur jag ska vrida och vända. 
Särskola? Vanlig skola med särskolans löroplan? Senare läggning av start? 
Usch, så himla jobbigt!! 
Nej, det är helt klat väldigt tungt just nu. 
 
Och ja, jag är fortfarande helt övertygad om att Emelina har ADHD också, psykologen ville inte sätta någon sådan diagnos så tidigt bara sa hon. 
Men OM hon nu har ADHD, OM hon hade fått diagnos, ja då hade jag velat prova medicin för att hon ska kunna få hjälp att lära sig att leka med andra barn, för hon vill ju leka, bara de att de spårar ur och då blir andra arga på henne.
 
BLÄÄÄ känner jag just nu. 
Sova och hoppas på mer energi imorron!
Möte med SOC ang kontaktfamiljen och ev nya insatser imorgon.