Snook

om mig och mitt snurriga liv med barn, ADHD, EDS, hjärtfel, ångest, crohns, psoriasis....

AJJ!!

Kategori: Allmänt

JAG HAR ONT I RÖVEN!!! (eller på ena skinkan rättare sagt)
Vad de beror på ska jag skriva snart. Men vad har hänt före de da?
Jo, igår skulle Jag, Magnus och Tina laga lite god mat och mysa, NYKTERT som vi faktiskt hade BESTÄMT.
Men sen ringde Magnus strax före och sa så fint:
"-jo jag har pratat med jonas lite om de här med mat ikväll, jonas tycker jätte mycket om mat och vill gärna ha de, men....öhh...."
jaja, kom till sak sa jag
"-Jo, vi hade tänkt att vi kanske ska ha en vin-kväll?! MEN vi ska självklart göra mat OCKSÅ!"
Haha, så de blev en god Paj med fetaost, soltorkade tomater och spenat, de skulle även i Pesto men den glömde vi, så de tog vi vid sidan av ist tillsammans med salladen.
GÖTT!
Vi blev ju ett massa folk som käkade så de va så trevligt så. Och alla verkade gillat mitt å Magnus hopkok, eller ja de va då ingen som sa nå annat iaf och maten tog slut så de va ju bra.

Sen blev de att prata lite skit och sen spelade vi tv-spel, först "slåsspelet" som vi kallade de för vi (läs jag och tina + nåra mer) visste inte va de hette, men de va skoj iaf, och jag blev riktigt duktig efter några matcher och vann en hel del :)

sen blev de att köra RockBand, såå jäävla skoj, Jag på gitarr, Tina på bas, och jonas och magnus turades om med trummor å sång. Riktigt skoj va de, och vi plöjde igenom en massa låtar efter lite övande, Tina hade ju aldrig spelat förut men hon va super duktig.

Sen blev de en KALL promenad hem inatt vid 02.00 typ, frös i pannan så de gjorde ONT, hade ju ingen mössa med mig, men med Tina och Mats som sällskap så kändes de jätte nära hem iaf som tur va, när jag kom innanför dörren och kollade på termometern så va de ju bara -20,8 grader.. inte så farligt  :P haha

Och idag da, ja sov till 11 sen iväg till hästarna och skulle ta en mysig barbacka tur, men kom inte så långt utan jag åkte av.. helt sjukt, men men, jag som ridit barbacka så himla mkt i mitt liv.. men men, de va kanske ingen bra ide att rida i vanliga hala täckbyxor kanske, men de har ju gått bra förr. första spurten gick iaf skit bra, och den andra med, tills lilla elli fick för sig att hon skulle slänga lite med huvet och ruska sig, och jag glad av :P

ont som faan i höger rövhalva som fick ta emot hela mig i backen, de va på isig väg, hårt som f*n. nacken har jag även skit ont i men bara när jag vrider till höger, tror de blev en sträckning eller nått.
Får se hur de känns imorron, smörjt röven med ORUDIS (typ Zon) iaf och hoppas att de kommer hjälpa så jag kan sitta ner normalt iaf.
Sånt som händer och de va läängesen jag åkte av en häst före de här, och Elli har jag aldrig åkt av förut och då har jag ju ridit henne 1,5 år eller nått nu.

Nu blir de mat å sen plugga eller städa eller nått resterande tiden av denna dag och kväll..
Kommentera inlägget här: